Het is ruim 30 graden, de mussen vallen nog net niet dood van het dak: barbecue-tijd dus! Bij Vital Solutions zijn we dol op barbecues, maar als we niet een beetje opletten zijn we zo een paar kilo zwaarder. Al dat vlees, stokbrood, sausjes en de wijn zijn super lekker, maar niet zo goed voor je gezondheid. Omdat we regelmatig de vraag krijgen wat nu goede tips zijn voor een gezonde barbecue, hebben we deze voor je in een blog gezet.

Tip 1: eet overdag gewoon normaal

Veel vrouwen (en mannen) die ’s avonds een barbecue hebben, compenseren dit door overdag heel weinig te eten. De gedachte hierachter is dat het aantal kcal dan enigszins wordt gecompenseerd. Dat werkt alleen maar averechts; door uitgehongerd bij een barbecue aan te komen, is de kans dat je teveel eet een stuk groter. Je eet dan al snel meer stokbrood, vlees en andere ongezonde dingen. Juist door overdag gewoon, normaal te eten is de kans dat je niet te veel eet een stuk groter. Kom in elk geval niet met een lege maag aan.

Tip 2: beperk de alcohol

Ik weet het, voor veel mensen is dit ongetwijfeld een domper;-) Maar alcohol wordt door je lichaam omgezet in suiker en bevat alleen maar lege brandstof. Daarbij daalt je bloedsuikerspiegel als je drinkt, wat weer voor een hongergevoel zorgt. Ook is de drempel om toch veel ongezonde dingen te eten een stuk lager als je teveel alcohol drinkt. Ons advies is om maximaal 2 glazen alcohol te drinken.

Tip 3: Houd de hoeveelheden in de gaten

Wat ons betreft is niks verboden als het om afvallen gaat. Alles draait om hoeveelheden! Je wordt niet ineens een kilo zwaarder als je een keer een stukje vlees teveel eet. De regel is heel simpel: hoe vaker je dit doet, hoe moeilijker het afvallen gaat. Als je een barbecue hebt en deze enigszins gezond door wilt komen (zonder de volgende dag te balen als je op de weegschaal staat) adviseren we het volgende:

  • maximaal 2 stukjes stokbrood met een dun laagje kruidenboter
  • maximaal 2 stukjes vlees (4 halve mag natuurlijk ook). Kies bij voorkeur voor mager vlees of vis
  • maximaal 2 glazen alcohol
  • Onbeperkt groenten of salade (zonder dressing)

Het belangrijkste is natuurlijk dat je er van geniet! Is het ondanks deze tips toch een keer mis gegaan? Denk dan niet dat alles voor niks is geweest, maar pak de draad gewoon weer op. Een uurtje extra sporten doet wonderen!

 Ik wil meer weten

Wil je graag meer informatie over de vitaliteitsprogramma’s van Vital Solutions of wil je weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Vul het contactformulier hiernaast in en we nemen binnen 24 uur contact met je op!

Neem contact op

13 + 3 =

Call Now ButtonBel nu